Acest
proiect este o inițiativă a membrilor Comisiei de Evaluare și Asigurare a
Calității din cadrul Școlii Gimnaziale Speciale ”Constantin Păunescu”- Iași.
În procesul de
evaluare instituțională, noi am constatat că avem deja experiențe valoroase la
nivelul școlii, în ceea ce privește implementarea unor proiecte cu caracter
educativ. În cadrul acestor proiecte noi am desfășurat activități originale,
care au adus un plus de calitate în unele domenii, cum ar fi: stimularea
interacțiunilor dintre elevii școlii și elevi voluntari din alte instituții de
învățământ; crearea de oportunități de demonstrare a competențelor elevilor
școlii în cadrul unor competiții de echipă; implicarea părinților în viața
școlii, etc. De asemeni, prin profesorii de sprijin/itineranți, școala noastră derulează
permanent parteneriate educaționale cu școlile integratoare din municipiu, prin
care se aduce o contribuție consistentă la activitatea educativă a şcolilor implicate.
Prin
strategia abordată, proiectul contribuie la combaterea discriminării și
promovarea implicării active în demersurile educaționale, pornind de la
drepturile şi îndatoririle sociale ale membrilor comunităţii.
Scop:
Conștientizarea comunităților școlare,
prin promovarea modelelor de bună practică, a valențelor învăţământului special
şi special integrat ca sursă, resursă și motivație în demersurile privind
asigurarea calităţii în învățământul preuniversitar.
Obiective:
1. Experimentarea unui model de colaborare
inter-instituțională între cel puțin 10 instituții de învățământ special și
special integrat, participante în 5 activități realizate în parteneriat;
2. Crearea cadrului experiențial de
asigurare-/optimizare a calității
activităților educative, prin colaborarea
în activități a unui număr de cel puțin 10 echipe
elevi-familie-profesori;
3. Valorificarea
competențelor dobândite de cel puțin 40 de elevi cu cerințe educaționale
speciale, în cadrul activităților terapeutic-recuperatorii, prin implicarea lor
în realizarea unui număr de 2 activități nonformale de tip competiție de
echipă;
4.Valorificarea
experiențelor școlilor participante în asigurarea calității activităților educative destinate elevilor cu
CES, prin realizarea/ intermediul/ unui CD al proiectului și al unei pagini de
socializare;
Grup-țintă:
-40 elevi cu
cerinţe educative speciale din unităţile de învăţământ special și special
integrat din judeţul Iaşi;
-20 elevi fără
cerinţe educative speciale din unităţile de învăţământ special și special
integrat din judeţul Iaşi, participanți direcți sau voluntari;
-20 de părinți ai
elevilor cu cerinţe educative speciale;
-20 cadre
didactice din învăţământul special și special integrat;
Beneficiari:
-membrii
grupului-țintă;
-profesorii, elevii,
părinţii sau reprezentaţii legali ai acestora și cadrele didactice din
instituțiile participante;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu